Kjøpsbetingelser

Minstebestilling:
Minste ordre for ekspedering er kr 500,- eks. mva og frakt..

Priser:
Alle priser er eksklusive 25 % merverdiavgift. Vi tar forbehold om prisendringer som skyldes endringer i valutakurser, endringer i lovpålagte avgifter eller vesentlige prisendringer fra våre leverandører. Vi tar også forbehold om evt. feiltrykk av priser.

Levering:
Vi sender alle varer med frakt betalt helt frem til deg, eller til nærmeste postkontor. Frakt er kr. 249,- pr. forsendelse. Store forsendelser som barnevogner osv. - her gjelder egne fraktsatser. 

Leveringstid:
Vi prøver å levere mest mulig komplett, slik at det blir billigst mulig for deg. Vanligvis vil det ta 1 uke fra du bestiller til du mottar varene. Men i enkelte tilfeller må vi vente på bestilte varer fra våre leverandører.

Restordre:
Restordre sendes fraktfritt. Vi noterer ikke rest på hasteordre.

Forsendelse:
Vanlig forsendelse er med transportselskap. Du kan mot tilleggskostnad også velge bedriftspakke "dør-dør" og bedriftspakke "ekspress over natt". (Kan kun sendes til bedrifter som har åpent innenfor vanlig arbeidstid.)

Advarsel: Bedriftspakke Ekspress- over natt er fryktelig dyrt !!!!!! Denne bør du bare benytte i nødsfall. Se frakttabell for kostnader. Dersom du ikke gir annen beskjed benytter vi Servicepakke.

Betalingsbetingelser:
Varene faktureres i etterkant. Kredittiden på fakturaen er 14 dager. Ved betaling etter forfall, påløper purregebyr samt lovregulert forsinkelsesrente.

Produktspesifikasjoner:
Vi gjør vårt beste for at alle oppgitte spesifikasjoner skal stemme. Vi opplever likevel at varer endres av produsenten, eller at vi må skifte leverandør. Vi tar derfor et forbehold når det gjelder spesifikasjonene, men ved feil eller endring har du full bytterett uten noen omkostninger for deg. Vi må ta forbehold om evt. trykkfeil i prislister.

Skade ved transport:
Vi tar ansvaret for at varene kommer frem til deg i god stand. Dersom emballasjen er skadet må du kontrollere forsendingens innhold før du aksepterer levering. Gjør deretter merknad på fraktbrevet og meld skaden til oss. Vi sender deg nye varer kostnadsfritt, og vi ordner med videre oppfølging overfor transportøren.

Reklamasjon:
Dersom du mottar en vare som er defekt eller mangelfull har du full bytterett. Ved reklamasjon dekker vi alle dine fraktutlegg. Vi ønsker fornøyde kunder - så ikke nøl med å gi oss beskjed dersom du ønsker å reklamere på en vare.

Bytting:
Dersom du ønsker å bytte varer du ikke har bruk for, så kan vi også ordne dette. Generelt sett trekker vi i fra 20 % på varenes verdi dersom annet ikke er avtalt på forhånd. Bytting forutsetter at varen tilbakeleveres i fullgod stand og i original emballasje, og at du har kontaktet oss på forhånd for godkjenning.

Pakker som ikke hentes:
Dersom du velger å ikke hente ut pakken må du gi oss melding, samt sørge for å betale returporto. Pakker som kommer i retur uavhentet uten beskjed påfører deg kostnader i form av porto og returgebyr. Gebyr kr.100,-

Retur må ikke sendes i oppkrav:
Ekstrakostnader som følger av dette faktureres deg sammen med et behandlingsgebyr - eventuelt velger vi å la pakken gå i retur til deg. Større varer som returneres med bil/båt må ikke sendes med "m ottaker betaler frakt" uten etter avtale med oss. Vi har egne frakt- avtaler vi ønsker å benytte, og sørger for at rett transportør tar hånd om pakken, dersom du gir oss beskjed.

Tomt på lager:
Dersom vi er tomme for en vare, vil vi der det er mulig levere et tilsvarende produkt. Dersom du ikke ønsker erstatningsvaren kan du returnere denne til oss. I slike tilfeller vil Best OFFICE refundere varens kostnad og alle dine fraktutlegg.